Zaszyfruj wiadomość
Kolejne zajęcia z kodowania za nami. Tym razem (20.02) Piątkę odwiedzili uczniowie z klasy III f ze Szkoły Podstawowej Nr 30 w Olsztynie, którym zaproponowałyśmy szereg zadań ćwiczących umiejętność logicznego myślenia, współpracę w grupie oraz spostrzegawczość. Na rozruszanie szarych komórek dzieci musiały odszyfrować słowa ukryte w diagramach, które - jak się później okazało - czytane w odpowiedniej kolejności, utworzyły fragment tekstu z książki Jana Brzechwy pt. „Akademia Pana Kleksa”. Kolejnym wyzwaniem było zaplanowanie trasy książki, która zabłądziła w labiryncie i zgubiła drogę do biblioteki. Uczniowie bardzo szybko rozwiązali zadanie i książka na szczęście bezpiecznie trafiła z powrotem na półkę. Kolejnym ćwiczeniem zaproponowanym dzieciom było udawanie przez nie członków orkiestry, grających na skrzypcach, perkusji, gitarze i trąbce. Każdej grupie instrumentów został przypisany inny kolor, a uczniowie musieli uważać na to, w jakim kolorze jest kartka pokazywana przez „dyrygenta”, aby „zagrać” w odpowiednim momencie. Ostatnim elementem zajęć było zakodowanie za pomocą szyfru Cezara tajnej informacji, którą odszyfrować musiała drużyna przeciwna.