katalog on-line
o nas
regulamin
nowości
oferta
książka
z autografem
archiwum
WBP w Olsztynie

Moje uczucia i emocje

24 marca czwartoklasiści ze Szkoły Podstawowej Nr 3 wzięli udział w zajęciach, podczas których rozmawialiśmy o podstawowych uczuciach, w oparciu o losy wybranych bohaterów literackich. Uczniowie mogli postawić się na miejscu zakochanego po uszy Jacka Karasia, rozczarowanej Zuzanki z pistacjowego domu oraz śmiertelnie przestraszonej Oleńki, cierpiącej na arachnofobię. Dyskusja w oparciu o perypetie wyżej wymienionych postaci pomogła zrozumieć dzieciom znaczenie słowa empatia. Na podstawie mimiki i gestów uczniowie rozpoznawali poszczególne emocje, a pomogły nam w tym odpowiednie fotografie. Uczestnicy zajęć poznali niekorzystne skutki tłumienia negatywnych emocji oraz różne sposoby okazywania gniewu, które nie krzywdzą innych.

Powieści młodzieżowe, wykorzystane w czasie zajęć:

  1. I. Abedi, Lola supernianią, Warszawa 2011, s. 129-130.
  2. I. Angerborn, Gdybym nie pomyliła psów, Poznań 2008, s. 15-16.
  3. P. Beręsewicz, Kiedy chodziłem z Julką Maj, Łódź 2011, s. 8.
  4. P. Beręsewicz, Na przykład Małgośka, Łódź 2008, s. 55-57.
  5. B. Gawryluk, Zuzanka z pistacjowego domu, Łódź 2009, s. 79-80.
  6. E. Nowak, Pajączek na rowerze, Warszawa 2008, s. 18.

Podczas zajęć wykorzystano również plansze edukacyjne „Alfabet emocji” z Warmińsko-Mazurskiej Biblioteki Pedagogicznej w Olsztynie.